afgelopen weekend - Reisverslag uit Konacık, Turkije van Suzanne Bezooijen - WaarBenJij.nu afgelopen weekend - Reisverslag uit Konacık, Turkije van Suzanne Bezooijen - WaarBenJij.nu

afgelopen weekend

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

26 April 2015 | Turkije, Konacık

Op donderdag 23-04-2015 zijn we terug gevlogen zoals ik al zei en het bleek Soner zijn eerste vlucht te zijn. Hij zei dat in het vliegtuig en wilde eigenlijk graag het raamklepje dicht hebben, maar bedacht zich later dat het toch te mooi was om te moeten missen. En het leek even net een klein kind hahah met grote ogen en bijna met zijn neus tegen het raam gedrukt beleefde hij het opstijgen en met het landen hetzelfde. Jammer dat het al zo donker was, maar ja volgende keer beter.

Toen we hier aankwamen heeft hij trots verteld over zijn eerste vlucht tegen zijn vrienden en familie.

Eergisteren en dit weekend hebben we vooral aan ons huisje gewerkt om er iets moois van te maken. Het is best lastig, want het is heel klein en Soner heeft een koelkast, tv en banken gezamenlijk van iemand overgenomen. Maar nu zitten we dus met 2 banken en 2 geen idee hoe het heet maar een bank voor 1 persoon zeg maar. Het huis staat dus al snel vol, maar we hebben nu een goede manier gevonden om alles te plaatsen. Vandaag ook bij een tante een Mega tv gehaald.
In ieder geval staat het nu allemaal en is het een beetje vol, maar ook knus te noemen. Hebben alleen nog een kast nodig, want leven nog uit de koffer nu.

Gisteravond ben ik met Döne(nicht Soner) en haar moeder die ik voor het gemak hala noem (tante) naar een afscheidfeestje voor een buurjongen die de aankomende week het leger in moet geweest. Apart weer om te zien het was midden op straat en denk dat voor die jongen iedereen er wel was. Toen we daar aankwamen waren ook Selvi (nicht) en Nesli (nicht) en hun kinderen er. Het was een gezellig avond en was mooi om mee te maken. Zielig voor zijn familie, want die moesten huilen kan ik wel snappen hij moet toch 15 maanden (dacht ik) het leger in. Gelukkig na de ceremonie konden ze weer vrolijk mee dansen en lachen.

Morgen is Soner zijn eerste werkdag bij zijn nieuwe baas hij gaat een wooncomplex beveiligen en soms ook wat technische werkzaamheden uitvoeren. Ik heb nog een weekje vrij en ga maar eens uitzoeken hoe ik hier ga koken. Het voordeel is wel dat het meeste vers is het nadeel is dat we in Nederland te verwend zijn en ik niet altijd weet hoe alles gemaakt moet worden, gelukkig hebben we internet :)

Iyi akşamlar  (fijne avond)

• 07 Mei 2015 - 09:20

Paps& Mams:

je reist wat af zo klein maar fijn wat je huisje betreft in juni komen wij kijken

xxxx paps & mams

• 09 Mei 2015 - 13:31

Suu:

Inderdaad maar nu voorlopig alleen in Bodrum :) maar geen ramp! En kan niet wachten tot jullie er zijn en ben ook nog eens 4 dagen vrij als jullie er zijn Wiehoeeeeeee.

• 10 Mei 2015 - 14:13

Patricia:

Nou nicht wat een avontuur... Leuk je te volgen xxxx Patricia