Ja weer een nieuw berichtje hoorrrr - Reisverslag uit Kayacık, Turkije van Suzanne Bezooijen - WaarBenJij.nu Ja weer een nieuw berichtje hoorrrr - Reisverslag uit Kayacık, Turkije van Suzanne Bezooijen - WaarBenJij.nu

Ja weer een nieuw berichtje hoorrrr

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

23 Mei 2015 | Turkije, Kayacık

Sorry ik heb al een tijdje niet geschreven!  De dagen gaan allemaal zo snel en met maar 1 dag weekend is het lastig om de tijd te vinden om weer iets te schrijven.

Voor Lucas zijn we nu een nieuw dagritme aan het maken hij zal nu nog maar 1 keer overdag slapen en dat is rond 12 uur, omdat hij om 9 uur amper nog sliep.
Het is best wel lastig, want normaal sliep hij van 9 tot ongeveer 11 en daarna rond 2 tot 4 uur. Dus hij is soms behoorlijk vervelend, omdat hij dan eigenlijk al moe is, maar nog moet eten en daarna pas kan slapen.
Dat maakt het allemaal nog vermoeiender voor mij en het liefste wilt hij in mijn armen hangen... zal nog heel gespierd terug komen hahaha.

Verder gaan de dagen echt zo snel voor ik het weet is het alweer zondag en dus mijn vrije dag! Joepie :)

Ik heb een paar dingen die typisch Turks zijn:
- altijd thee drinken
- even langs hoppen is er niet bij het is meestal rond 22.00 tot minimaal 2 uur later
- 6 dagen werken en 1 dag weekend
- alle instanties 5 dagen open laten zijn
- die instanties zijn dan ook nog eens tot 17.00 uur open, niemand is hier om 17.00 thuis
- feestdagen ze hebben er heel veel, maar alleen de instanties zijn dan gesloten de rest van het volk werkt hard door
- muziek hoor je op iedere hoek van de straat
- dansende mensen daarbij is ook heel normaal
- de politie die de straat voor zulk soort feestjes afzet het kan allemaal (ze zijn heel erg verbaasd als ik vertel dat de politie in Nederland juist komt om het feest te stoppen)
- je kookt hier altijd voor meer personen dan wat je bent voor het geval er iemand langs komt
- je kookt hier altijd met olie en rijst maak je door eerst boter in de pan te doen en dan de rijst daar in te laten badderen en dan pas water toe te voegen (of ben ik de enige die altijd gelijk water doet?)
- lopen? Wat is dat?
- alle huizen zijn wit
- waar kom je vandaan? Is de eerste vraag na Merhaba(hallo)
- of ik een yabanca (buitenlander) ben vragen ze altijd aan Soner .. een beetje geïrriteerd antwoord ik dan evet Hollandayim  (ja ik ben Nederlands) en kijken ze me verast aan en beginnen ze gelijk met een vragenvuur (ik vind het irritant omdat je toch kunt zien dat ik niet van hier ben?!)
- de zonnnnnnn
- insecten gatverdamme word er helemaal niet goed van
- hoe zoeter hoe beter denken ze hier
- kinderen die tot laat op blijven, maar zij zitten in de 2e lichting van school die beginnen om 12.00 uur pas
- op de weg lopen
- of de auto midden op straat stoppen om met iemand te kunnen praten of om even iets te halen in een winkeltje
- wedstrijd wie het hardste rijdt in de auto
- als je niet binnen 1 seconde nadat het verkeerslicht oranje is begint met rijden(als hij naar groen gaat wordt hij eerst oranje) gelijk toeteren
- als je te langzaam rijdt in hun ogen toeteren
- met zijn 3en op de scooter of motor

Er zijn vast meer dingen dus er komt een nieuwe lijst hahahah

Verder weet ik ook niet zo veel te zeggen.

Xxxxxxxxxx

  • 25 Mei 2015 - 19:49

    Ilona:

    Hahaha geweldig lijstje Suu, sterkte met sommige punten.. Veel plezier met de andere (K)

  • 30 Mei 2015 - 23:35

    Han :

    Je zal wel slapen

  • 05 Juni 2015 - 11:37

    Silvia:

    Wat een lijstje, neem jij deze dingen ook allemaal over.
    Hoop ik toch niet, mag wel half hoor haha.
    xxx

  • 05 Juni 2015 - 12:18

    Paps& Mams:

    nou genoeg om uit te leggen tja het is anders dan bij ons
    wij lopen allemaal in keurig de stoep zoveel mogelijk dan
    er is hier wat betere infra structuur
    wij zijn benieuwd
    als we er zijn
    xxx paps & mams


  • 05 Juni 2015 - 18:38

    Suzanne Van Bezooijen:

    Hahah Sil nee neem alleen de goede dingen over natuurlijk .. kan aardig wat turkse dingen koken :)

    Ja dat is het grootste verschil mamie papie

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Kayacık

Suzanne

3 maanden, nou oké 77 dagen zal ik in Bodrum verblijven! Hier zal ik zo af en toe verslag doen van hoe het daar allemaal gaat.

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 5041

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 16 April 2015

Bodrum

Landen bezocht: