Atatürk plein - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Suzanne Bezooijen - WaarBenJij.nu Atatürk plein - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Suzanne Bezooijen - WaarBenJij.nu

Atatürk plein

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

21 April 2015 | Turkije, Ankara

Vandaag dus naar het Atatürk plein geweest en was best een ervaring.

We zijn met de taxi gegaan, maar hoe dat ging heb ik nog nooit van mijj leven gezien. We stonden langs de weg te wachten eigenlijk op een dolmuş, maar die waren allemaal zo vol dat er besloten werd dat we toch maar met de taxi zouden gaan. Ze lopen naar de stoep en daar staat een paaltje met daar een een geel kastje met antenne en een knopje op het kastje staat taxi geschreven, wat blijkt.. je kunt de taxi hier gewoon bellen door middel van op het knopje te drukken hahaha echt lelijk en hij kwam binnen 5 minuten.

Op het plein net als Londen en Praag ook weer grappig te zien dat er van die mannetjes stil staan en toevallig toen we aankwamen was er net de wisseling. Maar hoe zij dat doen sjeetje dat ze geen been verrekking hebben!

Het is echt een mooi plein en vol met geschiedenis over Atatürk dus erg leerzaam dat vind ik altijd leuk, ja echt .. nu wel vroeger niet :).
Uitzicht was ook echt heel mooi!

Eigenlijk zouden we ook naar een dierentuin gaan, maar die is gesloten als in opgeheven helaas :(

Verder nog een wandeling gemaakt door Ankara en met Kaan in de speeltuin gespeeld. Kaan is het zoontje van Soner zijn zus.

Zoals het er nu uit ziet gaan we vrijdag weer naar huis.. Bodrum dus en zal ik als oppas functioneren :D

Toedeloeee

P.s. in Bodrum heb ik Soner zijn nichtje (Hatice spreek uit Hatiedje) al aardig wat Nederlands geleerd en Hatice leert het aan haar klasgenoten inmiddels roept de hele school Doei doeiiii tegen hun ouders hahaha

• 07 Mei 2015 - 09:26

Paps& Mams:

leuk dat ze Nederlands overnemen kinderen doen dat snel