eerste week oppassen - Reisverslag uit Kayacık, Turkije van Suzanne Bezooijen - WaarBenJij.nu eerste week oppassen - Reisverslag uit Kayacık, Turkije van Suzanne Bezooijen - WaarBenJij.nu

eerste week oppassen

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

10 Mei 2015 | Turkije, Kayacık

Zo mijn eerste week oppassen zit er op! Het is bij een vriendin van Döne (nicht) en voordat ik over deze week vertel moet ik eerst het een en ander uitleggen over de familie om het allemaal te kunnen volgen.

Nur is dus de vriendin van Döne. Nur haar moeder heet Monica.
Monica haar moeder is Amerikaans en haar vader is Duits. Monica is opgegroeid in Duitsland bij de grens van Oostenrijk.
Oké dat maakt Monica dus half Amerikaans en half Duits. Toen Monica een jaar of 18 was ontmoette ze haar ex man in Italië.. een Turkse man.
Dat maakt Nur dus Duits, Amerikaans en Turks. Pff wat een mix hè.

Na een aantal jaar getrouwd te zijn hebben Nur haar ouders besloten om te gaan scheiden. Nur haar vaders familie komt uit een gezin die het slim heeft aangepakt en had een hele lap grond in Bodrum. Zij wonen nu op een klein deel ervan en andere familie ook op een deel. De rest hebben ze verkocht voor heel veel geld. Zij zijn dus niet bepaald arm en sterker nog Monica en Nur zijn Yoga leraressen en Massages doen ze ook, maar dat allemaal aan huis. Het huis is ook echt heel groot en de studio bevind zich in het oude huis. Ik zei dat ze op een klein deel wonen nu, maar alsnog is het zo groot voor Nederlandse begrippen dan.
Maar goed verder met mijn uitleg:
Nur is 26 en heeft vorig jaar een kindje gekregen Lukas Egi als ik dat goed schrijf en de g spreek je op zijn Engels uit.
Monica spreekt Duits tegen haar kleinkind en Nur spreekt Turks tegen haar zoontje en zij wilden heel graag dat er iemand zou zijn die altijd Engels tegen Lukas praat. Tadaaaa daar kom ik om de hoek kijken!

Nou na zo een hele uitleg nu dan wat over deze week.
Eigenlijk heb ik een prima rooster en 2 dagen zijn wat langer, maar dan mag ik ook later beginnen. Lukas is een heel makkelijk kindje, maar wat lastiger is .. is dat het gezin compleet vegatarisch en biologisch eet/leeft. Dus ik maak Lukas zijn maaltijden, maar soms vind ik dat echt lastig aangezien je in Nederland alles verpakt hebt en ik het daar nogal makkelijk maak voor mij zelf door een beetje van maggi en een beetje van mij zelf te gebruiken. Dat kan in Turkije sowieso niet, maar met biologisch zie ik groentes die ik nog nooit heb gezien! En ze eten veel linzen nu weet ik wel dankzij hen dat ik dat lekker vind :). Maar verder zit er weinig smaak aan het eten, want er mag geen suiker of zout bij zeker niet voor Lukas.

Verder is het alsof ik gewoon bij een vriendin de hele dag aan het oppassen ben. Nur en ik kunnen het goed vinden en hebben bijna met alles dezelfde denkwijze. Het is ook niet de hele dag binnen zitten soms gaan we naar het strand en soms naar vrienden dus eigenlijk heb ik het echt heel erg getroffen!
Natuurlijk is het soms wat zwaarder vooral doordat zijn tandjes door beginnen te komen en doordeweeks ben ik ook wel moe, maar vanaf vrijdag is het zo heerlijk dan pas ik op tot 13.00 en deze week ben ik naar het strand geweest ik denk ik dat vaker ga doen was echt zo heerlijk!
Zaterdag pas ik ook korter op dan tot 16.00.

Fijne zondag allemaal!

  • 10 Mei 2015 - 14:32

    Denise:

    Klinkt goed hoor. Geniet er maar lekker van zal je altijd bijblijven en veel foto's maken leuk voor latersss xxx
    Tot snel

  • 10 Mei 2015 - 16:32

    Suu:

    Ja dat doe ik zeker :) en de foto's ook zeker weten :)

  • 11 Mei 2015 - 13:02

    Paps&mams:

    is erg handig al die talen je
    ja goed zo en vaste tijden werken is natuurlijk makkelijk weet je gelijk waar je aan toe ben
    en wat een mazzel dat je een paar dagen vrij bent als wij komen
    xxx mams & paps

  • 20 Mei 2015 - 19:54

    Ilona:

    Klinkt super leuk Suu! Heb er al helemaal een beeld bij :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Kayacık

Suzanne

3 maanden, nou oké 77 dagen zal ik in Bodrum verblijven! Hier zal ik zo af en toe verslag doen van hoe het daar allemaal gaat.

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 5025

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 16 April 2015

Bodrum

Landen bezocht: