In de gevangenis met Augustus - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Suzanne Bezooijen - WaarBenJij.nu In de gevangenis met Augustus - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Suzanne Bezooijen - WaarBenJij.nu

In de gevangenis met Augustus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

22 April 2015 | Turkije, Ankara

Vandaag zijn we naar een oude gevangenis gegaan. Het moet best heftig zijn geweest om daar vast te zitten, want het was koud, tochtig en alles zat krap op elkaar, maar ja je komt meestal ook niet zomaar in de gevangenis, toch?

Ze hadden op sommige plekken poppen neer gezet, maar die leken zo echt dat ik soms geen foto's durfde te maken hahah. De kamers waren echt heel klein en er waren ook een aantal slaapzalen deze zalen hadden dan een gezamelijke badkamer en toilet.. een hurk toilet bah. Maar dat zal niet heel vreemd geweest zijn voor die mensen, want dat was hier voorheen normaal. Sterker nog in het huis van Selma (zus Soner) zijn 2 toiletten 1 normale en 1 hurk toilet dus ik neem de normale .. Zo een hekel aan hurk toiletten!! Gelukkig hebben ze in Bodrum niets anders dan normale toiletten.

De gevangenis is ongeveer 5 jaar geleden gesloten en er waren foto's te zien van wie er allemaal in hebben gezeten en het verbaasde mij, want er hebben in ieder geval ook 2 vrouwen gezeten. Dus vraag me af of ze dan tussen die mannen zaten? Als dat zo is hadden ze denk ik geen leven.

Daarna zijn we naar het centrum verderop gegaan en door marktjes gelopen en kwamen we uiteindelijk uit bij een ruïne van Augustus. Dat vond ik zo apart en mooi om te zien! Vroeger was mijn reactie op geschiedenis: "ik ga dat echt niet leren ze zijn toch al dood :/". Maar nu wel jammer dat ik niet beter heb opgelet bij het hoofdstuk over de Romeinen en Augustus ik kan me herinneren dat we daar een les over hebben gehad, maar wie het nou precies was en alles ik weet het niet meer :(. Google dan maar vragen.

Op de terug weg gingen we met de dolmuş en we waren met: Soner, Sezer (neef), Selma en Kaan, maar toen we eindelijk voor aan de rij stonden en de bus in konden stappen besloot Kaan(3) om het op een gillen te zetten. Hij wilde op een eigen stoel zitten en dus moest Sezer staan en zijn plek af geven aan Kaan die gelijk stil was. Soner vond dat maar wat grappig, maar 1 minuut later kwam er een oudere vrouw de bus binnen stappen, 3x raden wie toen ook zijn plek af moest staan. Maar gelukkig besloot Kaan toen dat Soner wel mocht zitten op zijn plekje als hij dan op schoot mocht. Pff wat een kind zeg haha.

Ik keek naar buiten en zag wat wits voorbij vliegen ik dacht nou is toch ook wat zeker iemand die zijn as uit raampje van dolmuş gooit dat kan echt niet! Was al bijna boos totdat ik besefte dat het sneeuw was! Wie verwacht dat nou ver in april in Ankara kan alles blijkbaar en over minder dan een maand kan het zo 30 graden zijn.

Ik moet zeggen ik ben de kou zat en wil nu wel graag weer terug naar Bodrum en gelukkig denkt Soner er ook zo over. We vliegen vanavond (voor € 25 pp) naar Bodrum. Het is 1 uur en 15 minuten vliegen en we vertrekken 20.00.
Nu echt klaar voor de zon!  

Heb trouwens een flashback naar vroeger gehad... ik stel blijkbaar zoveel vragen over van alles en nog wat, dat Selma en haar man mij 2 boekjes over het leven van een moslim hebben gegeven in het Engels. Ze zei ik kan wel alles uitleggen aan je, maar misschien weet ik ook niet alles helemaal precies dus in dit boekje staan alle antwoorden goed uitgelegd.

  • 23 April 2015 - 19:09

    Rvb:

    Turkije heeft een lange historie blijkt wel. In ieder geval verveel je je niet.
    Veel plezier xxx

  • 24 April 2015 - 16:20

    Kristel:

    Hi Suu, Chucky ja..:-P. So 25 euro pp is echt goedkoop pff. Kun je hier nog niet voor naar Amsterdam. Snel naar de zon dan nu!!
    Tot gauw in Bodrum ergens.

    gr Kristel

  • 25 April 2015 - 16:28

    Mams & Paps:

    ja Turkije heeft inderdaad een rijke geschiedenis ik hoop dat het goed bewaard blijft
    en dat vele vragen ben je nooit afgeleerd
    laat de zon zij best maar doen als wij er zijn
    xxxx
    je mams&paps

  • 27 April 2015 - 10:33

    Suzanne Van Bezooijen:

    Inderdaad een lange geschiedenis paps.
    Haha ja die poppen doen me altijd aan Chucky denken engerds.

    Dat hoop ik zeker zou zo zonde zijn als dat allemaal verwoest wordt. De zon krijgt nu aardig kracht is denk ik 25 graden nu :) echt lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Ankara

Suzanne

3 maanden, nou oké 77 dagen zal ik in Bodrum verblijven! Hier zal ik zo af en toe verslag doen van hoe het daar allemaal gaat.

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 5027

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 16 April 2015

Bodrum

Landen bezocht: