Apart weekend - Reisverslag uit Kayacık, Turkije van Suzanne Bezooijen - WaarBenJij.nu Apart weekend - Reisverslag uit Kayacık, Turkije van Suzanne Bezooijen - WaarBenJij.nu

Apart weekend

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

03 Mei 2015 | Turkije, Kayacık

Dit weekend is snel voorbij gegaan zeg! Op zaterdag allemaal rare dingen mee gemaakt ik was even gezellig met tante bij mij thuis aan het praten, totdat er aan geklopt werd. We keken elkaar allebei een beetje vragend aan, want wie kan dat nou zijn? Tante deed open en stond in de deuropening bleek het een oudere koerdische vrouw te zijn die niet goed Turks sprak. Deze mevrouw beweerde dat ze hier woonde en snapte er niets van wat wij in haar huis deden en voor we het wisten liep ze zo door naar de slaapkamer en naar de badkamer en keuken om alles even grondig te bekijken. Nou heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld, want ons ondergoed hing ook in de badkamer te drogen. Uiteindelijk heeft tante haar toch weg kunnen praten en wat bleek? De vrouw is dement en ze heeft wel vaker dat soort acties, hopelijk komt ze niet nog eens want ze is nog snel en sterk ook! Vandaag heeft ze tante weer aangesproken maar dit keer op straat en ze pakte gaar stevig aan der arm vast.. arme tante is nu bang voor haar.

In de avond wilde ik naar het toilet gaan.. Zie ik iets zwarts voor me voeten langs schieten.. een kakkerlak gatverdamme! Dus ik roep Soner en hij dacht dat er iets heel ernstigs was, nou voor mij wel in ieder geval. Daarna wilde hij hem eerst vermoorden, maar gelukkig was ik net op tijd met schreeuwen dat ze soms eitjes bij zich hebben en als je er dan een plet het echt verschrikkelijk is. Dat beest kwam blijkbaar door een gat in de muur, maar deze is nu gedicht hopelijk hoef ik zoiets niet meer mee te maken!

Vandaag een heerlijke dag gehad samen met Döne en haar vriendinnen ben ik naar Bodrum geweest. Heel gezellig wezen shoppen en bij cafetjes gezeten. Het is een leuke vriendengroep en ik blijf het grappig vinden dat ik ze versta. Wat ik ook grappig vond was dat er daar zoveel toeristen rond lopen ik er altijd een sport van maak om te bedenken waar ze vandaan zullen komen. 90% heb ik goed en waar toeristen het over hebben is ook allemaal hetzelfde hahah wat is het duur hè ..Ow heb je dat voor die prijs dat is netjes.. die kwaliteit is niet mooi.. Enz. Enz. Hahah Kazım was ook vandaag even thuis hij werkt in een hotel in Gumbet in een animatie team dat betekend dus weinig rust. Soms vind ik het wel lastig als ik dan de hele dag Turks heb gesproken om dan met hem Engels te praten dan is het iedere keer in het begin zoeken naar de juiste woorden net zoals 1 van de vriendinnen van Döne spreekt aardig Duits dat omschakelen gaat soms makkelijk en soms is het zoeken naar de woorden.

Toen ik thuis kwam had Soner trouwens het hele huis schoon gemaakt en een kastje neergezet zodat we niet meer uit de koffer hoeven te leven, eindelijk!

Vanaf morgen ga ik oppassen en daar wordt van mij verwacht dat ik Engels spreek met het kindje. Het is een jongetje en hij is 1 jaar zijn moeder is half Amerikaans en half Turks en een van de beste vriendinnen van Döne.

Ik ga snel slapen!

Iyi geceler, tatlı rüyalar!
Welterusten, slaap lekker!

  • 04 Mei 2015 - 19:31

    Kristel:

    Haha, lijkt een beetje op het verhaal van mijn zoon wat ik je zei..dat meiske dacht ook dat ze er woonde..:-P. Je geniet ervan zie ik wel....bijna en ik mag ook! gr Kristel

  • 07 Mei 2015 - 09:17

    Paps& Mams:

    brrrr ........
    gelukkig heb je het naar je zin straks moeten wij je opnieuw Nederlands leren of in verschillende talen met je praten
    geef je door als we nog wat mee moeten nemen xxxx

  • 09 Mei 2015 - 13:29

    Suu:

    Haha Kristel ja lijkt er inderdaad op! Nog maar 10 dagen voor jou!

    En nee hoor komt goed met Nederlands gelukkig hebben we moderne technologie deze dagen :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Kayacık

Suzanne

3 maanden, nou oké 77 dagen zal ik in Bodrum verblijven! Hier zal ik zo af en toe verslag doen van hoe het daar allemaal gaat.

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 5029

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 16 April 2015

Bodrum

Landen bezocht: